ZASADA ACKERMAN

Zasada ACKERMAN. Aby samochód mógł poruszać się po krzywiżnie bez po­ślizgu kół jezdnych, niepo­żądanego z uwagi na mo­żliwość zarzucenia pojazdu i przedwczesne zużywanie się opon, układ kierowni­czy powinien ustawiać ko­ła kierowane w sposób za­pewniający toczenie się kół kierowanych po lukach o wspólnym środku krzy­wizny, leżącym na prze­dłużeniu osi obrotu tylnych kół samochodu .Warunek ten spełnia się przez powiązanie drążków układu kierowniczego w tzw. trapez kierowniczy, którego boki nierównoległe (odcinki łączące środki obrotu kół kiero­wanych z przegubami wiążącymi drążki poprzeczne lub drążek poprzeczny z ramionami zwrotnic) leżą na prostych, które przecinają się we wspólnym punkcie z osią obrotu tylnych kół .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!