WEWNĄTRZ ŚLIMAKA

Wewnątrz ślimaka na klinach porusza się końcówka wału kierownicy zaopatrzona w tłoczek uszczel­niający. Pierścień zabezpieczający utrzymuje wał kie­rownicy w położeniu roboczym. Wnętrze ślimaka wypełnia olej, który może być wyciskany poprzez kanaliki wypływowe. Jeżeli nacisk na koło kierownicy działający w osi jej wału przekracza 100 kG, wówczas pierścień zabezpiecza­jący zwalnia wał, który przesuwa się poosiowo ruchem hamo­wanym, wskutek dławienia przepływu oleju przez kanaliki. W ten sposób uzyskuje się skuteczne działanie amortyzu­jące, chroniące w poważnym stopniu kierowcę przed obra­żeniami.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!