WAŁ KIEROWNICZY

Wał kierownicy sprzęgnięty jest za pomocą elastycznego przegubu ze śrubą przekładni. Wzdłużny ruch nakrętki przenoszony jest na zębatkę poprzez ruchome części zaworu, który z kolei przekazuje ruch poprzez elastyczny drążek na rozdzielacz sterujący, umieszczony w drążonym tłoku siłownika. ‚Ruch rozdzielacza sterującego wymusza ruch tłoka siłowni­ka, lecz dopiero po uwolnieniu górnego drążka tłokowego przez zawór zwrotny. Dolny drążek tłokowy zaopatrzony jest w zębatkę, która napędzając segment koła zębatego przekręca ramię kierownicy. Zawór zwrotny spełnia jedno­cześnie zadania opornika sprężynowego o określonym na­pięciu wstępnym, dzięki czemu urządzenie wspomagające zaczyna działać z pewnym opóźnieniem, dopiero po prze­zwyciężeniu oporu tej sprężyny.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!