UKŁAD ZWROTNICZY

Układ zwrotniczy. Kierowane koła samochodów powiązane są między sobą poprzez układ zwrotniczy w postaci drążków i dźwigni połączonych przegubowo. Elementami typowego układu zwrotniczego są: ramiona zwrotnic (górne i dolne) oraz drążki kierownicze (podłużny i poprzecz­ny).Ruch obrotowy koła kierownicy przekazywany jest przez mechanizm kierowniczy, ramię mechanizmu kierowniczego i drążek podłużny na górne ramię jednej ze zwrotnic. Po­osiowe ruchy drążka podłużnego powodują więc bezpośred­nio poprzez górne ramię zwrotnicy skręt jednego koła (po stronie, po której wbudowany jest mechanizm kierowni­czy). Skręcanie w bok wspomnianego koła powoduje jedno­czesne skręcanie w tę samą stronę drugiego koła kierowanego—    wskutek wzajemnego powiązania obu kół za pomocą dolnych ramion zwrotnic i drążka poprzecznego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!