TYPOWY UKŁAD KIEROWNICZY

Typowy układ kiero­wniczy samochodu o ^ sztywnej osi przedniej -składa się z u- kładu drążków kierowni­czych, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy, z przegubowo połączo­nych drążków i dźwig­ni, mechanizmu kiero­wniczego oraz kolumny kierownicy wraz z ko­łem kierownicy. Przeło­żenie mechanizmu kie­rowniczego dobiera się zwykle w taki sposób, aby przekręcenie kół kierowanych z jednego położenia skrajnego w drugie (tj. w zakresie 70.. .90°) odpowiadało 1,5.. .3,5 obrotom koła kierownicy.Kierowalność samochodu, czyli jego zdolność do zmieniania w wymagany sposób kierunku ruchu zgodnie z wolą kie­rowcy, zależy nie tylko od charakterystyki układu kierowni­czego, lecz również i od konstrukcji podwozia, a zwłaszcza zawieszenia oraz ustawienia kół jezdnych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!