SPECJALNE UKŁADY KIEROWNICZE

Niektóre pojazdy o przeznaczeniu specjalnym wyposaża się w układy kierownicze różniące się poważnie od typo­wych. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów terenowych oraz ciągników 1 przyczep ciężarowych i autobusowych. Zwiększenie zwrotności takich pojazdów lub zapewnienie toczenia się kół drugiej lub dalszych osi śladem kół przed­nich osiąga się przez kierowanie kołami więcej niż jednej osi. Pojazd samochodowy o dwóch lub więcej osiach z kołami kierowanymi jest zwrotniejszy niż pojazd o kierowanych kołach przednich jednej tylko osi. Z uwagi na diiżą skłon­ność do zarzucania na zakrętach pojazd o kołach kierowa­nych przedniej i tylnej osi nie powinien rozwijać zbyt wy­sokich prędkości ruchu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!