REGULACJA LUZU

Regulacja luzu pzekładni polega na poosiowym przesuwa­niu wałka poprzecznego, na którym osadzony jest wycinek koła stożkowego o bardzo małym kącie wierzchołkowym. Przekładnię kulkową charakteryzuje bardzo wysoki współ­czynnik sprawności.Samochody ciężarowe o dużej ładowności, autobusy, a na­wet samochody osobowe o dużym ciężarze własnym ze względu na stosowanie opon o znacznych wymiarach oraz poważne obciążenia przenoszone przez koła, są na ogół trudne do prowadzenia. Wynika to z okoliczności, że nawet pomimo dużego przełożenia w układzie kierowniczym skręcanie kół kierowanych w bok wymaga znacznego wysiłku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!