RAMIĘ KIEROWNICY

Ramię kierownicy, za po­średnictwem pionowego wałka może przekręcać wałek wzdłuż­ny zaopatrzony w ramiona ze sworzniami, kulistymi, które przekazują ruch na układ drążków kierowniczych kół przednich i tylnych. Ramię przednie jest osadzone na stale, zaś ramię przesuwne może przemieszczać się poosiowo po wałku wzdłużnym. W położeniu pokazanym; układ kierowania tylnymi kołami jest wyłączony, a zaczep ramienia wchodzi we wnękę w dźwigni .zamocowanej na stałe do poprzeczki ramy. W celu włączenia układu kiero­wania tylnych kół przesuwa się dźwignię, która poprzez cięgło powoduje sprzężenie ramienia przesuwnego z ukła­dem drążków kierowniczych tylnych kół.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!