PRZEKŁADNIE ZE ŚLIMAKIEM

Przekładnię ze ślimakiem globoidalnym i potrójną rolką spotyka się rzadko, głównie w pojazdach ciężarowych. Regulacja luzu w przekładni polega na po­osiowym przesuwaniu wałka przekładni. Taki sposób regu­lacji jest dość dokładny, ponieważ np. przesunięciu wału 0   2 mm odpowiada zbliżenie powierzchni zębów o 0,15 mm. śrubowa przekładnia kierownicy działa według zasady współpracy śruby z nakrętką. Na końcu wału kierownicy znajduje się śruba wykonana przeważnie z ulep­szonej stali stopowej, która współpracuje z nakrętką z brązu łożyskowego lub brązu wylanego białym, metalem. Śruba nakrętka mają zwykle gwint płaski.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!