PRZEKŁADNIA GLOBOIDALNA

Przekładnia globoidalna. Specjalną odmianę przekładni ślimakowej stanowi przekładnia ze ślimakiem gioboidalnym , którego zwoje nacięte są na powierzchni bryły o kształcie klepsydry. W przekroju zarys zwojów takiego ślimaka jest łukiem koła, którego środek leży na osi obrotu ślimacznicy. Dzięki globoidalnemu kształtowi ślimaka zmie­nia się jego średnica podziałowa, na której działa wypadko­wy nacisk przejmowany przez obciążony ząb  (lub zęby) wycinka ślimacznicy (najczęściej o 2 lub 3 zębach). Zapewnia to cenną zaletę przekładni globoidalnej — symetryczną zmienność przełożenia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!