PRZEGUBY UKŁADU KIEROWNICZEGO

Drążki i dźwignie układu kierowniczego połączone są zwykle w mechanizm zwrotniczy za pomocą przegubów kulistych, rzadziej specjalnych łożysk tocznych, umożliwiających przestrzenne odchylanie się poszczególnych elementów. Prze­guby umieszcza się w głowicach drążków. Z uwagi na wyko­nanie i działanie rozróżnia się przeguby sprężyste i sztywne.Przeguby sprężyste stosowane są tylko do łącze­nia drążków podłużnych lub pośrednich w pojazdach o nie­zależnym zawieszeniu kół kierowanych. Sworzeń kulisty lub inaczej kulowy) jest obejmowany tzw. kamieniami,które mogą się przesuwać w osi drążka. Sprężyna śrubowa dociska kamienie do główki sworznia. Otwór w głowicy jest zamknięty przez wkręt zaślepiający.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!