PRZEGUBY ŚRODKOWE

Najczęściej przeguby środkowe dzielonego drążka poprzecznego umieszcza się w pobliżu podłużnej osi symetrii pojazdu, ponieważ w takim przypadku wychylenia pionowe -. jednego z kół kierowanych wywierają najmniejszy wpływ na zmianę ustawienia drugiego koła. Rozwiązanie takie zmusza jednak zwykle do stosowania dodatkowej dźwigni kątowej, która umożliwia wbudowanie kolumny kierownicy z boku, naprzeciwko siedzenia, kierowcy.Tego rodzaju układ można uprościć przez niesymetryczny po­dział drążka poprze­cznego, co pozwala na zmniej­szenie liczby przegu­bów i wyeliminowa­nie dźwigni kątowej.Wówczas osiąga się jednak tylko częścio­wą niezależność ru­chów skrętnych koła od jego wychyleń w płaszczyźnie pionowej (zwłaszcza podczas jazdy po drodze o wyboistej nawierzchni).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!