PODSTAWA DO PLANOWANIA

Przeciętna ta będzie tym wię­ksza, im dłuższe będą odcinki jazdy ze stałą prędkością, im rza­dziej będziemy zwalniali i im mniej razy zatrzymamy samochód.Znacznie łatwiej uzyskać większą prędkość przeciętną na dłu­giej, kilkusetkilometrowej trasie, przejeżdżanej bez postojów, niż na odcinku krótkim, kilkudziesięciokilometrowym. Na tak niewiel­kim dystansie nie będzie czasu, by nadrobić straty spowodowane koniecznością chwilowego nawet zwolnienia, do którego zmuszą nas warunki jazdy. Podstawą do planowania prędkości przeciętnej na danej trasie powinna być ocena prędkości podróżnej, jaką można rozwinąć na tej drodze. Na dobrej drodze śmiało możemy jechać 80—100 km/h. Na drodze średniej jakości, o jednym pasie ruchu w każdym kie­runku, trudno będzie jechać szybciej niż 60 km/h. Na drodze wą­skiej, z wieloma zakrętami, prędkość podróżna nie przekroczy nie­kiedy 40 km/h.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!