PO SKRĘCENIU KÓŁ

Warunek ten ująć można w postaci zależności: ctg£ —ctga — a/l, gdzie: a i 0 — kąty po­między osiami obrotu kół kierowanych a osią kół tylnych, a — odległość środków sworzni, zwrotnic oraz Z — rozstaw osi samochodu.Ścisłe spełnienie tego warunku jest możliwe tylko przy użyciu bardzo skomplikowanego układu kierowniczego składają­cego się z kilkunastu  przegubowo połączonych drążków. W praktyce omawiany warunek dopełnia się tylko w przy­bliżeniu stosując rozwiązanie uproszczone, tj. sztywny drą­żek poprzeczny .Po skręceniu kół kierowanych w bok, proste przechodzące przez nierównoległe boki trapezu kierowniczego przecinają się w pewnej odległości od osi obrotu tylnych kół .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!