OBLICZONA PRĘDKOŚĆ

Te 100 km/h uzyskiwane jest po odliczeniu od całkowitego czasu jazdy czasów zatrzymań, okresów oczekiwań na przejazdach kolejowych i skrzyżowaniach, czasu straconego na uzupełnienie paliwa itd. A więc w rzeczywi­stości obliczona prędkość nie jest wcale prędkością przeciętną na trasie, a jedynie prędkością, jaką można by osiągnąć, gdyby nie było przeszkód na drodze. Jest rzeczą oczywistą, że nie możemy planować podróży, opierając się na tak nieprawdziwych oblicze­niach. Planując wyjazd, możemy z grubsza założyć, że na stosunkowo dobrych drogach i trasach o długości ponad 100 km powinniśmy osiągnąć prędkość przeciętną około 30% mniejszą niż prędkość, jaką utrzymujemy stale na drodze.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!