NIEWŁAŚCIWIE ROZŁOŻONY ŁADUNEK

Hamulce muszą sprostać zwiększonym siłom bezwładności, wywołanym większą masą (samochód plus przyczepka), której energię ruchu trzeba wytracić. Inne jest zachowanie się pojazdu na zakręcie, ponieważ ciągnięta przyczepka wywołuje dodatkowe siły boczne, działające na tył samochodu. Nawet lekkie przyhamo­wanie podczas jazdy po łuku sprawia, że przyczepka wypycha tył samochodu na zewnątrz zakrętu (Niewłaściwie rozłożony ładunek przyczepki może wywołać do­datkowe dociążenie tyłu samochodu, czego stanowczo powinniśmy unikać .Przypomnijmy, że największa dopuszczalna prędkość samocho­du osobowego ciągnącego przyczepę nie może — w myśl przepi­sów — być większa niż 70 km/h.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!