NAJMNIEJ MĘCZĄCE

Najmniej męczące dla człowieka są warunki jazdy, kiedy stosunek częstotliwości wahań siedzenia do częstotliwości drgań mas uresorowanych samochodu zawiera się granicach 1,6…2,0 Siedzenie o zbyt małym współczynniku elastyczności ma na ogół sprężyny poduszki za miękkie, wskutek czego osoba siedząca silnie kołysze się w wyniku drgań i wstrząsów samochodu. Niekiedy nawet siedzenie może „dobijać” do szkieletu lub podstawy. Jazda w takich warunkach jest męcząca, a pokrycie poduszki i oparcia przedwcześnie się zużywa. Jeżeli natomiast poduszki siedzenia są zbyt sztywne i twarde, znaczna część drgań i wstrząsów nadwozia przenosi się na siedzącego, nawet podczas jazdy po dobrej drodze .Siedzenia i oparcia projektuje się uwzględniając przeciętny wzrost i ciężar człowieka.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!