NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANE

Najczęściej stosuje się przełożenia w zakresie 15…22. W samochodach osobowych przełożenia mecha­nizmu kierowniczego są mniejsze, a w pojazdach ciężarowych i autobusach większe. Konstrukcja przekładni kierownicy umożliwia ponadto regulację luzu koła kierownicy, wzrastającego wskutek zużywania się współpracujących części przekładni. Z uwagi ńa układ konstrukcyjny przekładnie kierownicy dzielą się na ślimakowe, śrubowe oraz zębatkowe, przy czym każdą ze wspomnianych odmian spotyka się w najrozmaitszych. wykonaniach.Odwracalność przekładni kierownicy wynika z odpowiedniego doboru pochylenia (skoku) zwojów gwintu w przekładniach śrubowych lub spirali ślimaka w przekładniach ślimakowych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!