NA KOŃCU WAŁKA

Na końcu wałka kierownicy osadzony jest ślimak, przeważnie wielozwojowy, zazębiony ze ślimacznicą zaklinowaną na wspólnym wałku z ramieniem “mechanizmu kierowniczego. Zastosowanie pełnego koła ślimacznicy jest korzystne, po­nieważ ułatwia kasowanie luzów w przekładni, powstających wskutek zużywania się współpracujących części. W razie stwierdzenia nadmiernego luzu w przekładni wystarcza bo­wiem zwykle przekręcić ślimacznicę na wałku o pewien kąt, np. o 120° (oraz przełożyć odpowiednio ramię kierownicy), aby uzyskać znów prawidłowe zazębienie między współpracu­jącymi częściami.Przekładnia z pełnym kołem ślimacznicy jest jednak dość ciężka i zajmuje dużo miejsca.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!