MECHANIZMY KIEROWNICZE

Mechanizm kierowniczy przekazuje i zamienia ruch obro­towy koła kierownicy na posuwisty ruch drążka podłużnego i to z takim przełożeniem, aby kierowanie samochodem nie wymagało od kierowcy zbytniego wysiłku. Od mecha­nizmu kierowniczego wymaga się dużej sprawności mecha­nicznej i znacznej trwałości, a przede wszystkim niezawod­ności — z uwagi na bezpieczeństwo jazdy.Przekładnia kierownicy. Głównym podzespołem mecha­nizmu kierowniczego jest przekładnia mechaniczna o sta­łym lub zmiennym przełożeniu, wbudowana na przedłu­żeniu kolumny kierownicy. Przełożenie przekładni kierow­nicy zależy od konstrukcji 1 wymiarów mechanizmu zwrot­niczego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!