KOŁA ZWIĄZANE OSIĄ

Koła są jednak związane z osią 1 nie mogą toczyć się swo­bodnie. Ponieważ oba punkty a i b muszą przebywać jed­nakową drogę, wskutek pochylenia koła występuje więc zawsze poślizg powodujący przedwczesne zużywanie się bieżników opon. Tego rodzaju poślizg zapobiega po części skutkom zbieżności kół. Niektóre samochody cechuje pochylenie kół tylnych górą ku sobie (czyli tzw. ujemny kąt pochylenia). Takie ustawie­nie kół polepsza stateczność pojazdu podczas zakręcania 1 dość skutecznie ogranicza skłonność samochodu do zarzu­cania .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!