ISTOTNE WADY PRZEKŁADNI

Nakrętka uchwycona jest w widełki zapobiegające jej obracaniu się podczas przekręcania śruby. Ruch obrotowy koła kierownicy zamie­niony zostaje na poosiowy ruch nakrętki, która za pośredni­ctwem widełek wałka i ramienia kierownicy przesuwa po- osiowo drążek podłużny.Istotne wady przekładni śrubowych to stosunkowo mała sprawność mechaniczna oraz brak możliwości regulacji luzu powiększającego się w miarę zużywania się współpracu­jących części gwintowanych. Aby ograniczyć do minimum intensywność zużycia śrub i nakrętek, stosuje się często gwinty wielozwojowe .Przekładnia FULMINA spotykana głównie w małych i lekkich samochodach osobowych, wy­różnia się zwartą budową i prostotą wykonania. Wadą tego systeitfu jest brak możliwości regulowania luzów wzrasta­jących w. miarę zużywania się gwintów śruby ! nakrętki, co jednak nie ma znaczenia praktycznego, z uwagi na zakres zastosowania przekładni.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!