CZĘSTO STOSOWANE W PRZEKŁADNIACH

Z tego względu często sto­suje się przekładnie, w których ślimak współpracuje z wy­cinkiem ślimacznicy (). W przekładni tego rodzaju luz kola kierownicy reguluje się zmieniając odległość pomiędzy ślimakiem i ślimacznicą przez przekrę­cenie mimośrodowej tulei, w której obraca się wałek ślimaczmcy. taki sposób regulacji luzów przekładni jest jednak nie­dogodny, ponieważ zazębiające się elementy najszybciej zużywają się w miejscach odpowiadających położeniom ślimaka i ślimacznicy podczas jazdy na wprost, a więc zbyt­nie zbliżenie ślimacznicy do ślimaka w celu zmniejszenia luzu może spowodować skłonność do zakleszczania się przekładni w razie znacznego skręcania w bok kół kierowanych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!