CHARAKTERYSTYCZNE DL PRZEKŁADNI

Charakterystyczny dla przekładni globoidalnej jest rozkład luzów. W położeniu kół przy jeżdzie na wprost luz jest naj­mniejszy; natomiast w miarę skrętu kół w jedną lub drugą stronę luz powiększa się równomiernie. Luz reguluje się przez poosiowe przesuwanie wycinka ślimacznicy. Wadą zwykłych przekładni globoidałnych jest współpraca z po­ślizgiem zębów ślimaka i wycinka ślimacznicy, co wybitnie utrudnia zapewnienie im należytej trwałości.Do najbardziej rozpowszechnionych należą przekładnie glo- boidalne, w których zadania wycinka ślimacznicy spełnia kształtowa rolka, pojedyncza, podwójna lub potrójna.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji, która jest moją wielką pasją. Zapraszam do aktywnego śledzenia mojego bloga i komentowania!